Verdwijnen van spelgedeelte.

Stefan Lugtenberg
Berichten: 462
Lid geworden op: 01-09-2013 15:19

Bericht door Stefan Lugtenberg » 28-11-2013 14:40

Zo forum technisch ben ik nou ook weer niet :lol:
Leon Gjaltema schreef:Wat zou ik toch graag een Volkswagen op de oprit hebben staan zeg.

Jordy van Zoeren
Berichten: 181
Lid geworden op: 29-09-2013 14:20

Bericht door Jordy van Zoeren » 28-11-2013 14:50

kan alleen admins:P
laten we eerst jou idee uitwerken:D
Retraite ... Enfer! Nous venons ici
Souvent copié, jamais égalé

Stefan Lugtenberg
Berichten: 462
Lid geworden op: 01-09-2013 15:19

Bericht door Stefan Lugtenberg » 29-11-2013 12:24

Ik heb nog eens zitten nadenken en heb een paar punten bedacht waarmee ik mijn eigen plan afschiet:

1: We zouden een heel nieuw financiën systeem moeten bedenken, aangezien dat de basis vormt van het originele spel en dus daar een deel problemen zou geven.

2: Hoeveel tijd gaat het deelnemers kosten? Planning maken, meerdere wagens = meerdere planningen? Willen mensen wel meer dan 1 wagen maken?.

3: Deels voortkomend uit 2: Hoe lang is het spel houdbaar? Als mensen maar 1 auto bouwen, omdat plannen teveel tijd kost, is er binnen no-time geen uitdaging meer.

4: De manier van inkomsten moeten veranderen. Zou je net zoveel verdienen per week als originele spel, kun je een wagen binnen een paar weken volledig hebben opgebouwd. De gedachte was 'laat het echte eigen rijder zijn als basis dienen'. Probleem: een eigen rijder heeft kosten die hij moet verdienen met de wagen, die je in een spel niet nabootst [(zorg)verzekeringen, belastingen]. Een eigen rijder verdient er zijn inkomsten mee, niet alleen de opbouw.

Dit zijn een paar punten waar ik nog over zat na te denken omtrent het spel.
Leon Gjaltema schreef:Wat zou ik toch graag een Volkswagen op de oprit hebben staan zeg.

Gast

Bericht door Gast » 29-11-2013 13:48

1: Is moeilijk omdat hierin grotendeels alles zit ingebouwd wat een eigen rijder ook moet betalen.

2 en 3: Denkt dat de meeste max. een half uur aan het spel willen werken, waardoor die planningen waarschijnlijk teveel tijd gaan kosten.

4: Zorgverzekering en belastingen zou je er wel in kunnen maken, door bijvoorbeeld per maand een bepaald bedrag en/of percentage van de omzet te betalen.

Jordy van Zoeren
Berichten: 181
Lid geworden op: 29-09-2013 14:20

Bericht door Jordy van Zoeren » 29-11-2013 14:32

belasting is makkelijk op te zoeken, dus geen probleem.
we kunnen ook bijv. verschillende bedrijven maken.en dat die minstens drie ritten maken. elk verschilt bijv. de ene is distributie dus moet 5 ritten maken.
en de ander is internationaal en zal er 3 moeten maken. waarbij het nadrukkelijk verboden is om elke keer hetzelfde te kiezen.
zoals je ziet moet de distributie eigenaar/opdrachtgever vaker online zijn want elke avond moet hij de ritaanvragen onlie zetten.
Retraite ... Enfer! Nous venons ici
Souvent copié, jamais égalé

Stefan Lugtenberg
Berichten: 462
Lid geworden op: 01-09-2013 15:19

Bericht door Stefan Lugtenberg » 30-11-2013 11:57

Dat 'vaker online zijn' red je nooit.
Mensen spelen het spel voor hun lol. Ze willen zich niet verplicht voelen online te komen daarvoor (lees voetbaltraining, school, werk etc.) :wink:

En Distributie zie ik zelf niet zo zitten, zeker niet in dagelijkse versie.
Want dan krijg je A-B-C ritjes en is de dag voorbij.
Doe je groter krijg je A-B-C-D-E-F-G ritten en is het meer puzzelen dan eerste voorbeeld.

Tot slot is het niet te doen mensen te dwingen 'niet hetzelfde te kiezen'.
Het is niet sportief om te doen, maar het is ook lastig om te controleren. Dat zou betekenen dat je elke planning telkens moet controleren. Iets waar ik sowieso geen tijd voor zal hebben.
Leon Gjaltema schreef:Wat zou ik toch graag een Volkswagen op de oprit hebben staan zeg.

Plaats reactie